Renovering & underhåll

BRF Buketten 3 följer en underhållsplan som upprättades år 2002 och sträcker sig fram till år 2022. Nedan redogörs i korthet för ett urval av senaste års renoveringar och underhåll av fastigheten.

Renovering & underhåll

Fastigheten genomgick en genomgripande renovering 1978 då bl.a stammar för vatten, el och avlopp byttes.

2016

Året inleddes med renovering av föreningens cykelförråd där väggfästen monterades för bättre ordning och funktion. Under sensommaren installerades ny utebelysning med den senaste tekniken på föreningens trevliga innergård. I slutet av året genomfördes slutligen den lagstadgade OVK besiktningen vilken godkändes.

2015

Totalrenovering av föreningens trapphus innebärande att samtliga lägenhetsdörrar byttes till säkerhetsdörrar, att alla ytskikt ommålades/restaurerades samt att nya armaturer installerades. Under året byttes även den norrliggande delen av taket på Tjärhovsgatan.

2014

Under året införskaffades en ny modern garageport till garaget på Tjärhovsgatan.

Inga större renoveringar eller underhåll genomfördes.

2012

Under året målades och justerades föreningens samtliga fönster. Vidare installerades en ny sopkarusell i soprummet, garaget fick en ny energieffektiv belysning samt så installerades moderna brandvarnare i föreningens alla allmänna utrymmen.

2011

Under året totalrenoverades föreningens tvättstuga med nya tätskikt samt en helt ny energisparande maskinpark. Samma år installerades snörasskydd på taken och värmeslingorna på taken och i stuprören uppgraderades och förbättrades. De små burspråksbalkongerna på Folkungagatan försågs med nya tätskikt och golvbrunnar. Vidare ommålades hela garaget i moderna ljusa färger.

2010

Under hösten 2010 slutfördes arbetet med uppsättningen av balkonger mot gården, detta arbete påbörjades under hösten 2009. Under året utbyttes undercentralens cirkulationspump samt tryckkärl och vidare byttes ventilationsfläktarna i garaget.

2009

Under året moderniserades föreningens VVS installationer, samtliga radiatorventiler och termostater utbyttes och en ny tryckstegringspump installerades. Vidare införskaffades en ny reglerutrustning i undercentralen syftande till att förbättra såväl värmekomfort som värmeekonomi.

2008

Under året renoverades entreporten mot Folkungagatan, under samma år målades även samtliga fönster i syd- och västläge. Vidare bullerisolerades huvuddelen av bostadsfönstrena mot Folkungatan på lägenhetsinnehavarens bekostnad.

2007

Under året putsades fasaden mot Folkungagatan. I samband härmed byttes även entre- och fönsterpartierna till affärslokalerna.

2006

Under året fick fastighetens trevliga innergård ett nytt tätskikt, garagets takbalkar förstärktes samt fuktskador på en fasad och balkong åtgärdades.

Tidigare år,

Efter det att BRF Buketten 3 blev ägare till fastigheten år 2000 har också bland annat målning av tak och fönster skett, balkonger renoverats samt ventilationssystem rensats.